luni, 28 decembrie 2009

Sandilai

Acu cateva zile, draga de Deea mi-a povestit de un concurs pentru un Nikon D40. La inceput nu pot sa zic ca m-a interesat, dar dupa am ajuns sa pun mana pe o scula din aia si parca parca ar fi draguta, asa ca m-am gandit sa-mi incerc sansele.

Concursul este organizat de Sandilai.ro, un blog inca tanar din cate am observat, insa este timp de dezvoltare.

Intrebarea mare in toata chestia asta e: "La ce te gandesti cand auzi cuvantul sandilai ?". In primu rand vad ca termenul e la plural, asa ca inainte dezbat termenul la singular, iar apoi il nuantez.

Sandilau. La noi in zona, s-a folosit acu cativa ani termenul "dilau", ceva in genul un nebun, om mai aiurea, pe care nu-l intereseaza ce se intampla in jur, el e bine, el e tare, el e cel ce pune tot grupul in miscare. M-am uitat la "sandilau" si m-am gandit asa: "san(=sfant) dilau". Nu doar un dilau, ci un san dilau, un fel de cel mai dilau dintre dilai. Un dilau sfant, unul legendar, cel care singur face cat un grup de oameni.

Si uite asa ajungem la "sandilai". Mai multi sandilai. Un fel de grup, de confrerie de oameni nebuni, gata oricand de o petrecere, de o prostie cum nimeni nu s-a gandit, un grup de genul celor din filmul "The Hangover", unde toate nebuniile de pe pamant li se pot intampla.

Cam la asta ma gandesc cand aud termenul "sandilai".

2 comments: