sâmbătă, 21 martie 2009

Muncitorii Romaniei

Navigam eu de zor pe net, si din site in site am ajuns pe www.evz.ro unde am gasit un foto-reportaj al saptamanii asteia. Printre imagini apare si asta...



...si avea ca descriere: "LA ÎNĂLŢIME. Muncitorii de pe şantierele Capitalei lucrează din greu la construcţii de malluri şi clădiri de birouri."

Nu cred ca e prima oara cand vedem astfel de imagini. Daca e s-o luam asa, atunci in fiecare foto-reportaj saptamanal ar trebui sa apara o imagine ca asta. Fiecare dintre noi a vazut astfel de scene si aici ma refer ca le-ati vazut live, nu pe internet sau la teveu.

Imi aduc aminte cand eram a 12-a si ma duceam intr-o dimineata la scoala, se lucra la una din strazile de pe ruta mea si inca tin minte cum din 16 oameni prezenti pe santier doar 4 lucrau. Hai ca inteleg ca nu lucreaza 1 din 3, dar sa nu lucreze 3 din 4? E prea de tot. Cred c-au reparat strada aia intr-o saptamana. Poate daca puneau umarul la munca toti 16 o terminau in 2 zile, dar nu cred ca s-au gandit ei la asta atunci.

Ma intreb de ce nu se munceste in tara asta? Poate o fi din cauza ca salariile-s mici? Dar sa fim seriosi, la cat se munceste nici nu merita oamenii salarii mai mari. Ma intreb daca ar creste salariile ar lucra si lumea mai mult? Eu sincer nu cred.

Cred ca avem o problema de mentalitate la nivel national cand vine vorba de conceptul asta de munca, de stradanie, de a face ceva. Doar e mai usor sa stai, nu?

5 comments:

  1. Nu se munceste pentru ca 80% dintre romani sunt puturosi.
    Din cele mai vechi timpuri am fost un neam de puturosi, lucru pe care multi istorici straini l-au confirmat.
    Evident ca in cartile noastre de istorie suntem laudati ce harnici eram... Vrajeala.
    Asa am fost, asa suntem si cel mai probabil asa o sa fim.

    P.S.: Am vrut sa scriu initial si din ce regiune a tarii banuiesc ca ar fi fost muncitorii, dar am zis ca mai bine nu... Dupaia mi-ar fi sarit lumea in cap.

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca suntem asa puturosi de ce pleaca asa multi sa-si rupa oasele muncind prin strainatati? :D nu din lene, clar.
    Si acum daca vei raspunde imi vei da exemplul romanilor care merg acolo sa ne faca "renume". Parerea mea este ca azi nu mai trebuie tratat neamul, ci individul. Pentru ca da, reprezinta o tara si o natiune in mom in care pleaca dincolo, dar la fel face si inginerul/chelnerita/instalatorul care merge pentru un trai mai bun, cinstit.
    Cat despre regiune, daca ai banuieli inseamna ca ai si motive. De ce sa nu ti se sara in cap daca ii poti combate?

    RăspundețiȘtergere
  3. Stii tu Mari cum ii, faci 1000 de fapte bune si nu se vede, dar imediat ce-ai facut o fapte rea sau ai gresit se observa.

    Cei care pleaca peste hotare pleaca din considerente economice. Iti dai seama ca acolo fac mult mai multi bani, dar si sacrifica mult. Nu tu familie, nu tu casa, nu tu viata cu care ai fost obisnuit.

    Ma intreb daca ei merg din cauza ca le place sa munceasca sau din cauza ca sunt nevoiti s-o faca.

    RăspundețiȘtergere
  4. De ce sa ramai aici cand aceasta tara nu iti ofera nimic?
    Pleci dincolo pe un post de inginer, doctor, sau altceva si gata.
    Oricum dincolo nu sunt nici macar 20% din romani plecati (diferenta dintre totalul populatiei si puturosi).

    RăspundețiȘtergere
  5. Mike: hei, tu faci parte din aia 80% care au ramas in tara. Te consideri lenes? Asa-i ca nu? Nu-i vorba ca suntem lenesi, ci ca suntem saraci. Daca n-ai un motiv bun pentru care sa merite sa muncesti aici, de ce sa o faci?

    Mitza: oricum sunt nevoiti sa munceasca; aici sau acolo, tot trebuie sa munceasca. De ce sa nu o faca undeva unde stiu ca nu-si fac griji ptr ziua de maine? :P

    NU suntem puturosi. Incetati sa dati cu neamu` asta de toti peretii si sa-i aratati cu degetu` toate defectele; toata lumea stie ca exista si ca sunt multe. Oricine poate sa observe si sa se planga.
    Eu cred ca romanii chiar sunt oameni de nota 10, darnici si marinimosi. Situatia in care se afla tara noastra acum nu poate fi rezolvata decat daca punem fiecare mana si facem cate ceva. Dar e greu, si putini sunt dispusi sa faca asta.

    RăspundețiȘtergere