vineri, 18 aprilie 2008

Romania ar putea depasi Italia

Azi dimineata, in mare parte din cauza plictiselii, am luat mobilul in mana, am intrat pe Orange World, si am citit titlurile stirilor de azi. Din multitudinea de titluri, mai mult sau mai putin interesante, doua mi-au sarit in ochi si m-am gandit sa-mi exprim si eu parerea despre ele. Prima stire o voi discuta aici, iar a doua in urmatorul articol.

Primul titlu suna asa: "Romania ar putea depasi Italia in 2020 din punct de vedere economic". Bineinteles ca asa o stire nu poate sa treaca necitita. Tara noastra sa aiba sanse sa intreaca din punct de vedere economic una din puterile Europei ? Cum asa ? Pai, Italia, in momentul de fata, are un ritm de crestere economica foarte lent, fiind apreciat de Fondul Monetar International la doar 0,3% in urmatorii doi ani. In plus, se confrunta cu un risc sporit de a intra in recesiune economica in urmatoarele 12 luni. Putem considera ca Italia este in cadere libera, avand in vedere ca in anul 2006 Spania a depasit-o, iar in anul 2009 se preconizeaza ca si Grecia va face acelasi lucru.

Acum sa discutam despre situatia Romaniei. Stim cu totii ca avem o forta de munca foarte ieftina, si din cauza asta investitorii prefera tara noastra, care, totodata, este cea mai preferata dintre statele est-europene, printre care se numara Turcia, Grecia, Bulgaria si Ucraina. Insa, cat timp va tine acest lucru ? Probabil ca in 5 ani se vor calma si valurile investitorilor, moment in care ar trebui sa iesim noi cu ceva in evidenta, cu un brand propriu, puternic, care sa faca fata, nu numai la noi in tara, ci si in alte tari.

Sincer, de data asta sunt optimist, si cred ca Romania se va dezvolta foarte mult in anii ce urmeaza, si chiar daca nu vom depasi Italia, vom lasa multe state in urma noastra, insa, mi-e frica de orgoliul nostru national. Odata ce ne vedem sus, ne incredem, uitam de unde am plecat si plonjam inapoi, ca sa avem de unde ne ridica iar...

1 comments:

  1. Romania cred ca are cel mai mare potential din Europa, sincer chiar cred ca o'r sa fie din ce in ce mai multe investitii din strainatate (inspirandu-se de la nokia, samsung, etc). Daca la investiitle majore mai adaugam niste lideri buni, poate prinde si generatia noastra o romanie ca fiind o putere mare in Europa ^^,

    RăspundețiȘtergere